FAQ 2018-01-04T08:49:38+00:00

Ofte Stillede Spørgsmål

I denne sektion kan du finde ofte stillede Spørgsmål og Svar (FAQ) vedrørende DISCnordic og vores produkter/ydelser.

Til tider kan det godt blive uoverskueligt at finde den lille detalje, som gør hele forskellen. Her på siden har vi samlet de hyppigst stillede spørgsmål, for at gøre det lettere for dig.

Hvad er DISCnordic? 2017-12-18T14:25:15+00:00

DISCnordic udvikler og leverer HR løsninger til virksomheder og konsulenter, både i Danmark og internationalt.

  • Vi tilbyder 3 “best in Class” værktøjer,
  • Certificeringer og kurser i vores værktøjer,
  • Konsulentydelser; såsom sparring og support,
  • Blog, artikler og nyheder,

Klik her for at læse mere om DISCnordic.

Hvad er Everything DiSC®? 2017-12-18T14:25:32+00:00

DISC er et af verdens mest anvendte og anerkendte personprofilværktøjer og bruges med succes verden over i både store og små organisationer til at arbejde målrettet med rekruttering, ledelse, udvikling, salg, forhandling, samarbejde, teamudvikling og kommunikation.

Der findes mange forskellige udgaver af DiSC og hos DISCnordic benytter vi udgaven Everything DiSC® fra Wiley. Denne udgør den nyeste generation af DiSC værktøjer på markedet. For at benytte sig af en Everything DiSC® kræves det at man har en DISC certificering fra DISCnordic.

Du kan læse mere om en Everything DiSC fra DISCnordic her.

Everything DiSC
Hvad er The Five Behaviors of a Cohesive Team™? 2018-01-04T08:50:07+00:00

The Five Behaviors of a Cohesive Team™ er et nuanceret og effektivt teamværktøj til den erfarne facilitator.

Værktøjet er baseret på den amerikanske bestseller af Patrick Lencioni “The Five Dysfunctions of a Team”.

The Five Behaviors of a Cohesive Team™ kan hjælpe alle teams, fra produktion til bestyrelse med at blive mere sammenhængende og levere bedre resultater.

Du kan læse mere om The Five Behaviors of a Cohesive Team™ her.

The Five Behaviors of a Cohesive Team™
Hvad er AdaptGRT? 2017-12-18T14:26:03+00:00

 

AdaptGRT er en kognitiv test, der vurderer kognitive evner indenfor verbal-, numerisk- og abstrakt ræsonnement.

Værktøjet er udformet som en psykometrisk evnetest og kan anvendes i både rekrutterings- og talentudviklingsforløb.

AdaptGRT kan med fordel anvendes i forbindelse med rekruttering, udvikling og talent management og kan være særlig relevant i forbindelse med jobroller, hvor der skal træffes komplekse beslutninger, og i forbindelse med koncentrerede uddannelsesforløb.

Klik her for at læse mere om AdaptGRT

AdapGRT
Hvordan foregår en certificering? 2018-01-04T08:54:12+00:00

Nogle af DISCnordic’s værktøjer, som eksempelvis Everything DiSC® eller AdaptGRT kræver en certificering, for at kunne benytte disse værktøjer.
Værktøjet The Five Behaviors of a Cohesive Team™, kræver dog ikke en certificering. Vi anbefaler dog at tage et kursus i dette værktøj før brug.

Du kan finde en uddybning af vores certificeringer og kurser her. Her fremgår praktiske informationer om værktøjerne, pris, undervisningsforløb m.m.

 

Hvor kan jeg finde jeres kursusdatoer? 2017-12-18T14:29:06+00:00

Ønsker du at finde datoer og geografisk placering, for vores kurser og certificeringer, kan dette findes under fanen “Kursuskalender”.

Ellers kan du klikke her for at komme til vores kursuskalender.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer? 2017-11-07T12:48:28+00:00

Hvis du har spørgsmål til DISCnordics ydelser, har brug for support/sparring eller andet, kan du nemt kontakte os igennem vores kontaktside.

Klik her for hurtigt at komme til vores kontaktside.

Hvordan kommer jeg ind på EPIC? 2018-01-16T10:09:17+00:00

For at tilgå EPIC og dermed sende Everything DiSC® og The Five Behavior of a Cohesive Team™ links ud, få adgang til rapporter m.m. kan du klikke på linket længere nede.

Vi anbefaler at du gemmer siden, så du altid har nem tilgang til EPIC.

EPIC’s login side her.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget i f.eks. EPIC.

Hvordan opsætter jeg min konto i EPIC? 2018-01-04T09:11:05+00:00

Først og fremmest skal du logge ind på din EPIC konto. Det kan du gøre ved at følge linket her.

For at komme ind og rette i dine konto indstillinger, skal du holde på feltet “Personal Options”. Her får du en masse muligheder for at ændre ting som password, men vil du ændre i dine konto indstillinger, som f.eks. logo og tekst på rapporterne, skal du klikke på “view/edit account information”.

Hvis du vil have en uddybende forklaring på hvilke indstillinger du kan ændre, hvad det betyder og hvordan, kan du se EPICs video. Vær dog opmærksom på at videoen kun findes på engelsk.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget i f.eks. EPIC.

EPIC Account Settings
Hvordan udsender jeg et link fra EPIC? 2018-01-04T09:22:28+00:00

For at skabe en ny rapport, skal du i første omgang logge ind på EPIC.

Det kan du gøre ved at følge linket her.

Vi anbefaler at du gemmer linket, så du har nem adgang fremover.

For at lave en ny rapport, kan du vælge at følge vores skreven guide, eller følge EPIC’s egen videoguide.

  • Hold over menupunktet “Manage Reports” og klik derefter på “Create a New Report/Issue Acces Codes”.
    • Her skal du vælge “Product Family” f.eks. Everything DiSC
    • “Product” hvilket er den ønskede rapport f.eks. Management profilen, Workplace profilen osv.
    • “Language”, hvilket er det ønskede sprog for profilen.

  • Når ovenstående er valgt kommer du til “Select Report Options”
    • Først er der et overblik over produkt, sprog og antallet af credits som rapporten koster.
    • “Report Content” er rapportens indhold. En almindelig rapport består af disse 4 punkter, men hvis nogle dele af rapporten ønskes fjernet, kan fluebenet blot fjernes.
    • “MyEverythingDiSC option” giver dig mulighed for at give respondenten adgang til MyEverythingDiSC når rapporten er udfyldt. Dette er op til den enkelte, men hvis der skal laves en tilbagemelding på rapporten anbefaler vi at vente med at give adgang til efter tilbagemeldingen.

  • Herefter ankommer du til “Assign Acces Codes”
    • “Report Details” giver dig et overblik over det valgte indtil nu, og giver dig samtidig mulighed for at tilføje rapporten/rapporterne til en ønsket mappe og under mappe.
    • “Delivery and Auto Reminder Options” er det næste. Kommer dette frem, er det fordi det er slået til indenunder “Personal Options (view/edit account informations”. Vi anbefaler, at have dette slået til, da det giver dig mulighed for at sende rapporten ud på en valgt dato og sende en påmindelse, hvis IKKE rapporten er udfyldt på et bestemt tidspunkt.
    • “Add Respondents” er næste felt. Her udfylder du med respondenten/respondenternes email, navne, antal og om de skal se rapporten efter udfyldelse.

  • Går du videre herfra ved at klikke på “Assign Acces Code(s)” får du en besked som du enten kan vælge “ok” eller “annuller” , som fortæller dig at du er ved at købe for XX credits (alt efter rapporten og antallet). Her klikker du ok for at fortsætte.
  • Nu får du mulighed for at skrive din egen besked til respondenterne. Klik Ok for at fortsætte eller annuller. Ved at vælge annuller, annullerer du ikke rapporten, men går blot forbi muligheden for at skrive din egen besked.
  • Din rapport er nu afsendt.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget i f.eks. EPIC.

Create a New Individual Report
Hvordan gensender jeg et link i EPIC 2018-01-04T09:01:24+00:00

Først og fremmest skal du logge ind på din EPIC konto. Det kan du gøre ved at følge linket her.

Hold over menupunktet “manage reports” og vælg derefter “resend login information”

Nu kommer du til et søgefelt, hvor du skal finde respondenten, som der er blevet sendt til. Her kan du søge som du normalt gør ud fra eks. folder, navn, dato m.m.

Når der er blevet søgt, skal du være opmærksom på at kun respondenter som endnu ikke har brugt linket kommer frem. Det vil sige, at hvis du ikke kan se din respondent på denne liste, betyder det at de allerede har benyttet linket.

Hvis respondenten kommer frem klikker du personen af i firkanten. Vær her opmærksom på at du kan vælge flere respondenter på samme tid. Herefter går du til bunden af siden og vælger “next”.

Herefter kommer du til en bekræftelses side, som giver et bedre overblik over hvem du har valgt. Klik herefter på “Resend Login Information”

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget EPIC.

Hvordan tilbagetrækker jeg links og får mine credits igen i EPIC? 2018-01-04T09:01:51+00:00

Har du kommet til at sende et link forkert, for tidligt osv. kan du heldigvis trække det tilbage, såfremt respondenten ikke har besvaret dit link.

Først og fremmest skal du logge ind på din EPIC konto. Det kan du gøre ved at følge linket her.

Vi anbefaler at du gemmer linket, så du har nem adgang fremover.

Derefter følger du guiden i videoen, for at trække adgangen til linket tilbage. Når adgangen er trukket tilbage, vil du automatisk kunne se dine credits være tilbage på din konto.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget EPIC.

Unassign Access Codes
Hvordan redigerer jeg en eksisterende rapport i EPIC? 2018-01-04T09:02:36+00:00

Der kan være mange grunde til at man skal redigere i en eksisterende rapport. Det kan både være at redigere respondents informationer, enten fordi man har tastet mailen forkert, navn, flytte til ny folder eller hvis man skal gøre det muligt for respondenten at se rapporten online.

Først og fremmest skal du logge ind på din EPIC konto. Det kan du gøre ved at følge linket her.

Herefter skal du holde over menupunktet “Manage Reports” og klikke på emnet “Edit existing reports”.

Nu kommer du til et søge felt, hvor du skal finde respondenten, som der er blevet sendt til. Her kan du søge som du normalt gør ud fra eks. folder, navn, dato m.m.

Når du har fundet respondenten, klikker du på “edit” knappen udfra respondentens kasse, og kommer derefter til den eksisterende rapport. Her kan du ændre informationerne og ændre rapport indstillinger.

God fornøjelse,

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil have sparring eller forklaret noget EPIC.

Hvordan gemmer eller udskriver jeg en udfyldt profil? 2018-01-16T10:16:52+00:00

Når din respondent har udfyldt sin profil, vil du som tilbagemelder nok gerne ind og se den udfyldte rapport, enten blot for at se, gemme filen eller for at sende den som mail. Her er en lille guide til hvordan du gør det:

  • Når du har logget på EPIC, skal du holde over feltet ”Manage Reports” og vælge ”View/Print/Email Completed Reports”.
    • Her kommer du til søge feltet, hvor du kan finde din profil på mange måder evt. ved at søge på navn, dato, mappe osv. Klik herefter på ”search”.
      • Nu skulle du din rapport gerne være til at vælge. Du klikker nu på ”Select” ved din rapport.
        • Vælg her hvilke dele af rapporten du ønsker, om den skal være på engelsk (ellers er den på det besvarede sprog) og derefter om du vil have profil, tillægsprofil eller begge dele. Klik ”next”
          • Dine rapporter bliver nu genereret og du kan vælge om du blot vil se rapporten i browseren, gemme den som pdf eller sende som email. Vi anbefaler dog at gemme den som PDF og derefter sende den som mail, da EPICs eget mailsystem, kan virke lidt besynderligt til tider.

Skulle du sidde tilbage med spørgsmål til dette, andre EPIC spørgsmål eller blot generelle spørgsmål, skal du ikke tøve med at kontakte os.

Hvordan laver jeg en brugerdefineret besked i EPIC? 2018-01-04T09:02:58+00:00

Først og fremmest skal du logge ind på din EPIC konto. Det kan du gøre ved at følge linket her.

Herefter skal du følge denne lille guide:

Hold over den menu som hedder “Personal Options” og vælg det punkt som hedder “Manage custom message”.

Når du er inde i denne menu kan du vælge imellem “Create new folder” og “Create a new message”.

“Create a new folder” giver dig mulighed for at lave en mappe, hvor din besked skal være i f.eks. “Everything DiSC” eller andet.

Når du går ind i “Create a new message” skal du først give en titel på denne brugerdefinerede besked og ligge den i den mappe/folder, som du gerne vil have den hører til.

I emnet “EPIC system variable” kan du vælge beskedens variable, hvor vi anbefaler “Respondent name”, hvilket betyder at respondentens navn automatisk bliver tilføjet til beskeden.

Herefter er det blot at tilføje beskeden og klikke “Save”

Skulle der være yderligere spørgsmål eller brug for sparring er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os her.

Hvordan køber jeg flere credits på EPIC? 2018-01-04T09:03:22+00:00

For at komme ind på din EPIC, skal du først logge ind. Du kan finde login sitet her. 

Når du er logget ind skal du følge denne vejledning:

Manage Your account -> Purchase Credits from Parent Account -> Vælg DISCnordic -> Skriv det ønskede antal credits i “credits feltet” og igen i “Verify Credits”. Du kan herefter tilknytte en kommentar.

Du har herefter købt dine credits og du vil snarest modtage en faktura på dit køb.

Prisliste i EPIC 2018-01-04T09:04:38+00:00

I PDF’en til højre for dette afsnit, kan du/I finde informationer omkring priserne på de rapporter, som tilbydes igennem EPIC, samt prisforskellene alt efter hvilket sprog man ønsker.

Prisen på én credit er 27 kr. hvilket er standardprisen, og der er dermed ikke taget højde for eventuelle rammeaftaler eller andre rabatter, hvilket vil blive modregnet efter køb af credits.